Tο 2016, με την αρ. πρωτ. 95097/Δ2 απόφαση, ιδρύθηκε στη Λήμνο το ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ με ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΜΥΡΙΝΑΣ ( ΦΕΚ 1757/τ.Β΄/16-06-2016 ).

απόφαση, ΦΕΚ

Ποιος είναι όμως ο κοινωνικός χαρακτήρας του ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:

Η εσπερινή εκπαίδευση στην χώρα μας εντάχθηκε στη δημόσια εκπαίδευση πολύ αργά ακολουθώντας στην αρχή της εμφάνισής της πορεία μοναχική και ανεξάρτητη, εφόσον το κράτος άργησε πάνω από έναν αιώνα από την ίδρυση του να την εντάξει στους κόλπους του.

Τόσο η σημασία αντιμετώπισης του αναλφαβητισμού στην αποτελεσματική ένταξη του ατόμου στην ομάδα και στην κοινότητά του (Βεργίδης, 1985), αλλά και στην καθημερινή του ζωή γενικότερα (Ηλιού, 1985), όσο και στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη (Crouch, Vegas & Johnson, 1993) προσδιορίζουν την σημαντικότητα του ρόλου της εσπερινής εκπαίδευσης.

Η εσπερινή εκπαίδευση ήρθε να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των εργαζόμενων ατόμων (νέων και μεγαλύτερων σε ηλικία), παρέχοντας τους την ευκαιρία συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία και, θεωρητικά τουλάχιστον, προσφέροντάς τους τις ίδιες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και στην περαιτέρω επαγγελματική τους αποκατάσταση μ’ αυτές των μαθητών της ημερήσιας εκπαίδευσης, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα το ρόλο του διαμεσολαβητή στην άμβλυνση του κοινωνικού αποκλεισμού ατόμων εκτιθεμένων – ή που κινδυνεύουν να εκτεθούν – σ’ αυτόν. Βέβαια, η προσφορά ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών σε άτομα που παρουσιάζουν έντονες διαφοροποιήσεις στο προφίλ τους είναι αυτή ακριβώς που εντείνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες. (Βακαλής Γ., 2009)

Το νυχτερινό σχολείο αναιρεί τις ακραίες αρνητικές συνέπειες, κοινωνικές και οικονομικές, του εκπαιδευτικού μας συστήματος διότι η φοίτηση σε αυτό :

  • Δημιουργεί τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους όσοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το σχολείο πριν τις ολοκληρώσουν .
  • Παρέχει τη δυνατότητα επαγγελματικής απασχόλησης και ταυτόχρονης φοίτησης σε αυτό.
  • Είναι επανορθωτική, διότι δίνει μια ατομική ολοκλήρωση της γενικής εκπαίδευσης.
  • Είναι συμπληρωματική, διότι προσφέρει την εναλλακτική ευκαιρία ολοκλήρωσης της Β/θμιας Εκπ/σης και, σε όσους το επιθυμούν, τη δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια & ΤΕΙ. (Βακαλής Γ., 2009)